مزایا و معایب تخته وایت برد هوشمند و غیر هوشمند

همه آنچه که باید درباره تخته وایت بردهای آموزشی بدانید

 

برد هوشمند چیست؟

خرید تخته وایت بردهوشمند امکان تعامل با داده ها و نوشته ها را با استفاده از لمس یا کلیک فراهم می کند. برد هوشمند که با نام تخته وایت برد تعاملی هم شناخته می شود، به نمایشگرهای بزرگی گفته می شود که قابلیت نصب روی دیوار یا پایه های متحرک را دارند. خرید تخته هوشمند به کاربران اجازه می دهد به طور مستقیم از قلم هوشمند یا انگشت خود برای نوشتن و حاشیه نویسی روی صفحه نمایش استفاده کنند.

تخته هوشمند لمسی دارای قابلیت هایی مانند تعامل با گوشی های هوشمند، تبلت ها و صفحه نمایش کامپیوتر می باشد. اگر به دنبال خرید تخته وایت برد هستید، بهتر است بدانید مدل های هوشمند مزایای زیادی نسبت به تخته وایت برد معمولی دارند. تخته هوشمند لمسی در واقع فرایند نوشتن مطالب و پاک کردن آن ها را دیجیتالی می کند و سرعت و کیفیت آموزش را به اندازه قابل توجهی بهبود می بخشد.

برد هوشمند در اندازه های بزرگ برای جلسات سازمانی و کنفرانس ها نیز تولید می شود. این بردهای هوشمند دارای امکاناتی مانند پورت LAN، مادربرد و انواع پورت صدا و تصویر هستند و معمولا قیمت بالایی دارند.

 

تخته وایت برد

                                                                                                  برد هوشمند

 

 

 

وایت برد هوشمند چیست؟

خرید تخته وایت برد هوشمند آنچه را نیاز دارید برای مثال به دانش آموزان نشان دهید، به روشی تعاملی و پویا نمایش می دهد. سطح تخته هوشمند را می توان به یک صفحه نمایش لمسی تشبیه کرد که به معلم ها و مربیان اجازه می دهد علاوه بر ویرایش متون، مواردی مثل فیلم و عکس را به محتوای آموزشی اضافه کنند. وایت برد هوشمند برای به اشتراک گذاری مطالب، گرفتن اسکرین شات و همکاری های تیمی کاربرد دارد.

خرید تخته وایت برد هوشمند به شما اجازه می دهد از امکانات کامپیوترها و اتصال اینترنت برای افزایش دامنه عملکردی استفاده کنید. علاوه بر پشتیبانی از دست خط و تشخیص کاراکتر، وایت برد هوشمند ممکن است دارای قلم هوشمند استایلوس و حتی صفحه کلید باشد. یکی از مزایای اصلی خرید تخته وایت برد هوشمند این است که به کاربران اجازه می دهد تجربه ای فراتر از نوشتن یادداشت یا تمرینات متنی با استفاده از روش های معمولی داشته باشند. به لطف ابزار دیجیتال و نرم افزارهایی مانند Smart Notebook امکان ایجاد محتوای اختصاصی با ویژگی های بصری وجود دارد.

 

 

برد هوشمند

                                                                                       برد هوشمند مدارس

 

برد هوشمند مدارس چیست؟

تخته هوشمند مدارس امکان یادگیری بصری، عملکردهای تعاملی و گوش دادن یا دیدن محتوای چند رسانه ای را فراهم می کند. تخته هوشمند برای تدریس به معلمان اجازه می دهد در صورت نیاز تمام کلاس یا فقط دانش آموزان خاص را مخاطب قرار دهند. این نوع بردهای هوشمند با استفاده از لمس خازنی، امکان تعامل چندین نفر را به صورت همزمان فراهم می کنند. آن ها از ارائه های پاورپوینت و نرم افزارهای آموزشی پشتیبانی می کنند و ابزارهای یادگیری تخصصی را در اختیار مدارس قرار می دهند.

خرید تختههوشمند مدارس مزایای بسیاری برای افزایش کیفیت آموزشی دارد. چرا که معلمان می توانند از ابزار مناسب برای نمایش فرمول ها و تصاویر مرتبط با دروس استفاده کنند. همچنین به لطف استفاده از قلم هوشمند و تغییر رنگ دیجیتالی، دیگر نیازی به استفاده از روش های قدیمی مثل کار با ماژیک، گچ و تخته پاک کن نخواهد بود.

اگر بخواهیم به معایب برد هوشمند مدارس اشاره کنیم، شاید قیمت زیاد یکی از آن ها باشد. البته انتخاب تخته هوشمند ارزان یا مدل های کوچکتر می تواند قیمت نهایی را کاهش دهد. چیزی که اهمیت بیشتری دارد، آشنایی معلمان با روش کارِ برد هوشمند مدارس است. آن ها باید بتوانند به خوبی از تمامی امکانات تخته هوشمند برای تدریس استفاده کنند. همچنین به دانش آموزان یاد دهند چگونه با برد هوشمند تعامل داشته باشند.

 

تخته برد هوشمند چیست؟

 

در تیترهای قبلی تا حدودی توضیح دادیم که تخته هوشمند چیست و چه کاربردی دارد. تخته برد هوشمند در واقع پیشرفته تر از ابزاری مانند کپی برد می باشد و می تواند با اتصال به کامپیوتر، مطالب و محتواها را به صورت دیجیتالی نمایش دهد. یکی از مزایای اصلی تخته برد هوشمند امکان کار مستقیم با عناصر و کاراکترهای روی صفحه می باشد. به صورتی که برای دروس مختلف امکان ارائه روش های تدریسی مناسب با استفاده از تصاویر و منابع آموزشی معتبر وجود دارد.

با خرید تخته برد هوشمند، کسب و کارها می توانند در جلسات خود از قابلیت های این فناوری استفاده کنند و درک مطالب ارائه شده برای تمام کارمندان آسان می شود. تخته برد هوشمند تجاری دارای تفاوت هایی با مانیتورهای لمسی می باشد. در واقع تخته برد هوشمند امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و فقط برای نمایش داده ها نیست. خرید تخته وایت برد هوشمند امکانات کارآمدی را به اتاق های آموزشی، همکاری های اداری و جلسات ارائه اضافه می کند.

 

خرید و لیست قیمت بهترین انواع کپی برد

برای خرید تخته وایت برد در انواع مختلف می توانید به نمایندگی فروش تخته هوشمند مراجعه کنید. امکان خرید تخته هوشمند به صورت آنلاین هم وجود دارد. عواملی مانند سایز، برند سازنده، اتصالات، پورت ها و تکنولوژی لمسی، روی قیمت تخته هوشمند تاثیرگذار هستند.

قیمت تخته هوشمند مدارس از 15 میلیون تومان شروع می شود که مدل های این رده قیمتی بیشتر برای کلاس های کوچک مناسب هستند. قیمت تخته وایت برد بزرگ برای مدرسه از نوع هوشمند می تواند به بیش از 80 میلیون تومان هم برسد. معمولا تخته های هوشمند که دارای اندازه بیشتر از 80 اینچ هستند، قیمت بالاتری دارند.

 

 

وایت برد

 

تخته هوشمند کودک

قیمت تخته هوشمند کودک خیلی بالا نیست و اگر به دنبال خرید تخته هوشمند کودک هستید، می توانید مدل های مقرون به صرفه ای را با امکاناتی مثل قلم لمسی و اندازه مناسب برای نقاشی و طراحی تهیه کنید.

نوع دیگری از بردهای هوشمند به بازار عرضه شده اند که با نام کپی برد شناخته می شوند و دارای تفاوت هایی با اسمارت برد یا همان تخته هوشمند هستند. کپی برد به کاربران اجازه می دهد درست مانند وایت بردهای معمولی، هر چیزی را که می خواهند، با استفاده از قلم لمسی یا ماژیک مخصوص یادداشت کنند. سپس با اتصال به پرینتر، امکان چاپ مطالب و یادداشت ها وجود دارد.

با خرید کپی برد برای کلاس ها، دانش آموزان می توانند تمام صفحات درس را روی فلش مموری خود ذخیره کنند. بنابراین لازم نیست وقت خود را به کارهایی مثل جزوه نویسی اختصاص دهند و می توانند بیشتر روی یادگیری تمرکز کنند.

 

 

قیمت و خرید آنلاین جدید ترین مدل های برد هوشمند

 

خرید تخته وایت برد از نوع هوشمند به صورت آنلاین به شما اجازه می دهد مشخصات مدل های مختلف را بررسی کنید و با ویژگی های آن ها بیشتر آشنا شوید. از جمله برندهای برتر تولید کننده برد هوشمند می توان به سامسونگ، پروگرس، اسمارت ویژن، سی تاچ، دیتوس و لگامستر اشاره کرد.

فاکتورهای مختلفی در قیمت بردهای هوشمند تاثیرگذار هستند. بهترین مدل های تخته هوشمند لمسی از سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز و مک او اس پشتیبانی می کنند و سرعت واکنش بسیار خوبی دارند. بسیاری از مدل های محبوب برد هوشمند از پورت های USB پشتیبانی می کنند و همچنین دارای پورت هایی مانند LAN برای اتصال به اینترنت هستند.

تخته وایت برد هوشمند

                                                                     وایت برد مغناطیسی

 

کاربرد تخته های غیر هوشمند

 

خرید تخته وایت برد معمولی به بودجه بسیار کمتری نیاز دارد. چرا که نوشتن و پاک کردن مطالب روی آن به صورت غیر هوشمند با استفاده از ماژیک و تخته پاک کن صورت می گیرد. از تخته های غیر هوشمند می توان در مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها استفاده کرد. همچنین در هر مکانی که به درج یادداشت و مطالب نیاز می باشد.

قیمت تخته وایت برد معمولی به عواملی مثل جنس، اندازه و قابلیت مغناطیسی بستگی دارد. بهترین مدل های تخته وایت برد معمولی از جنس فلز یا شیشه هستند و هر دو روی آن ها قابلیت نوشتن و استفاده دارند. بنابراین می توان با نصب تخته وایت برد روی پایه گردان، از هر دو سمت آن استفاده کرد. مغناطیسی بودن تخته، امکان قرارگیری آسان وسایلی مثل تخته پاک کن را فراهم می کند.

 

 

انواع برد هوشمند

 

همانطور که اشاره شد، برد هوشمند انواع مختلفی دارد. در ادامه مقاله، شما را با انواع بردهای تعاملی و ویژگی های آن ها بیشتر آشنا می کنیم.

برد هوشمند مادون قرمز: تخته هوشمند طراحی شده با مادون قرمز می تواند به کامپیوتر یا پروژکتور متصل شود. در این نوع برد هوشمند، حرکات انگشت یا قلم با استفاده از تماس مادون قرمز و سطح تخته، روی صفحه ثبت می شوند. برد هوشمند مادون قرمز می تواند از هر جنسی ساخته شده باشد و معمولا هیچ نیازی به ابزار پاک کن فیزیکی ندارد.

برد هوشمند مقاومتی: این نوع وایت بردهای تعاملی، دارای یک دستگاه اشاره گر هستند که با توجه به فشار وارد شده به سطح، مکان نقاط لمسی را به صورت الکترونیکی تعیین می کند. این بردها از حرکت انگشت، قلم و دیگر اشیای مشابه پشتیبانی می کنند. همچنین ممکن است به همراه نرم افزار مخصوص عرضه شوند. یکی از معایب آن ها امکان وارد شدن آسیب به سطح به دلیل نرم بودن آن است.

برد هوشمند الکترومغناطیسی: این نوع تخته های تعاملی با استفاده از قلم الکترومغناطیسی کار می کنند. مجموعه ای از سیم های مخصوص در پشت سطح تخته تعبیه شده اند که پس از تعامل با سیم پیچِ نوک قلم، مختصات افقی و عمودی نقاط را تعیین می کنند. معمولا قلم های الکترومغناطیسی فاقد باتری یا منبع تغذیه هستند و در هنگام تماس با سطح تخته، سیگنال های لازم را به کامپیوتر ارسال می کند.

برد هوشمند لیزری: می توان گفت گران ترین مدل های برد هوشمند بر اساس فناوری اسکنر لیزری ساخته می شوند. در این نوع برد تعاملی، حرکات به وسیله اسکنرهای لیزریِ نصب شده در هر گوشه تشخیص داده می شوند. همچنین از قلم های لمسی مخصوصی با قابلیت تشخیص رنگ برای درج مطالب استفاده می شود.

 

 

 

 

خرید تخته وایت برد

                                                                            قلم هوشمند

 

 

قلم هوشمند چیست؟

هنگام خرید تخته وایت برد ممکن است با مشخصاتی مانند پشتیبانی از قلم هوشمند یا قلم لمسی مواجه شوید. قلم هوشمند ابزاری است که به افرادی مانند دانش آموزان و معلمان کمک می کند کارهایی مانند یادداشت نویسی را به شیوه ای جدید انجام دهند. قلم هوشمند دارای قابلیت هایی مانند دوربین مادون قرمز در نوک خود می باشد که می تواند مطالب و یادداشت هایی را که می نویسید ضبط و ذخیره سازی کند. بعضی قلم های هوشمند از قابلیت ضبط صدا نیز پشتیبانی می کنند.

 

انواع قلم هوشمند

قلم هوشمند را می توان یک قلم خودکار با قابلیت هایی مانند دوربین و ضبط کننده صدا در نظر گرفت که می تواند داده ها را ذخیره کند و در صورت نیاز به حافظه ذخیره سازی دستگاه شما انتقال دهد. بسیاری از قلم های هوشمند برای کار به صفحات مخصوصی نیاز دارند و به همراه دفترچه یادداشت های مخصوص به بازار عرضه می شوند. قلم های هوشمند دارای مدل های مختلفی هستند که حافظه ذخیره سازی و امکانات آن ها ممکن است متفاوت باشد.

 

خرید تخته وایت برد

                                                                                            کپی برد

 

انواع کپی برد

 

کپی برد به شما اجازه می دهد یادداشت ها و مطالب درج شده روی صفحه را به صورت دیجیتالی ذخیره کنید. کپی بردها با استفاده از ماژیک های معمولی کار می کنند و قابلیت اتصال به کامپیوتر دارند. بنابراین می توانند به انواع پرینتر متصل شوند و صفحات ذخیره شده را با ایمیل به اشتراک بگذارند.

کپی بردهای بزرگ دارای اندازه ای معادل تخته های هوشمند هستند و برای استفاده در کلاس های آموزشی و جلسات کسب و کارها مناسب هستند. کپی بردهای کوچکتر قیمت کمتری دارند و می توان کاغذهای دیجیتالی را در این دسته قرار داد.

 

برندهای معتبر تولید کننده کپی برد

اگر قصد خرید کپی برد دارید، برندهایی مانند دیتوس و پلاس مدل های پیشرفته و بزرگی را به بازار عرضه می کنند. در دسته مدل های مقرون به صرفه نیز می توان به خرید تخته هوشمند شیائومی اشاره کرد که با ویژگی هایی مانند ابعاد و وزن مناسب برای استفاده های شخصی مناسب می باشد. تخته هوشمند شیائومی دارای قابلیت پاک کردن سریع صفحه و قلم لمسی حرفه ای است و با نام تجاری کاغذ دیجیتالی شیائومی هم شناخته می شود.

جمع بندی

خرید تخته وایت برد در مدل ها و انواع مختلفی امکان پذیر است. وایت بردهای هوشمند قیمت بالاتری دارند، اما با قابلیت های زیاد خود می توانند کیفیت ارتباط و یادگیری را افزایش دهند. معمولا در شرکت ها و مراکز آموزشی مدرن از تخته هوشمند لمسی و کپی برد استفاده می شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری